طراحی کابینت آشپزخانه

نکاتی درباره طراحی کابینت آشپزخانه

این موضوع دیگر بر همگان روشن است که کابینت آشپزخانه از اصلی ترین و مهمترین عناصر آشپزخانه است و کابینت ها بیشترین سهم را در مدیریت فضا برای وسایل آشپزخانه  دارند و با توجه به اینکه امروزه وسایل آشپزخانه بیشترین سهم خانه را دارند این اهمیت برای طراحی کابینت آشپزخانه دوچندان  میشود . درک درست در طراحی کابینت آشپزخانه به شما کمک میکند تا فضایی بسیار مناسب و هنرمندانه در آشپزخانه خود داشته باشید و فضای شما کاربردی باشد . حال در طراحی کابینت آشپزخانه علاوه بر کاربردی بودن باید به نکات هنری ، زیبایی و دکوراسیونی آن نیز توجه نمود که متناسب با دکوراسیون منزل باشد . گروه متخصصین دکونار در این مقاله سعی بر ارائه نکاتی در این زمینه دارد که به شرح آن میپردازیم .

نکاتی درباره طراحی کابینت آشپزخانه

 کابینت آشپزخانه مهمترین بخش دکوراسیون منزل

زمانی که اقدام به طراحی دکوراسیون خانه میکنیم اصلی ترین بخش آن طراحی کابینت آشپزخانه می باشد . در واقع تصمیمگیری برای انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه کار بسیار دشواری است اما توجه داشته باشید که یک انتخاب درست در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه باعث میشود زیبایی آشپزخانه شما چند برابر شود . شما متوجه هستید که در این طراحی باید اصول و قوانین بسیاری را رعایت کنید تا یک آشپزخانه اصولی و زیبا داشته باشید . گروه دکونار با توجه به این قوانین و اصول طراحی کابینت آشپزخانه و دارا بودن طراحان خلاق و مهندسان طراح خوش سلیقه میتواند برای آشپزخانه شما کابینتهایی اصولی و زیبا را طراحی و اجرا نماید تا بتوانید هم زیبایی و فضای مناسب و کار آمد را تجربه نمایید .

شما برای داشتن بهترین  ، زیباترین و کاربردیترین  کابینت آشپزخانه ، باید به نکات زیر توجه کنید .

نکاتی درباره طراحی کابینت آشپزخانه

1-     نوع جنس کابینت آشپزخانه : 
ابتدا باید توجه نمود که ما از چه جنسی برای کابینت میخواهیم استفاده کنیم تا بتوانیم طرح را بر اساس آن ایجاد کنیم . بر اساس نوع دکوراسیوم میتوانیم جنس کابینت که از
ام دی اف ، چوب ، فلز ، پی وی سی ، استیل و یا ترکیبی از این جنس باشد را انتخاب کنیم .

2-     نوع بافت طرح کابینت آشپزخانه :
منظور از بافت کابینت در واقع طرح بیرونی و نمایی کابینت می باشد . این بافت میتواند براق صیقلی و یا مات باشد . میتواند برجسته و دارای بافت باشد . این طرح بستگی کاملی به نوع دکوراسیون شما دارد و هارمونی طرح شما را در بر می گیرد . شما با انتخاب طرح بافت می توانید کاملا نوع طراحی و دکوراسیون خود را متفاوت کنید و محیط را دارای جذابیت نمایید . امروزه تنوع رنگ و بافت بسیاری وجود دارد که شما میتوانید بر اساس احساس خود انتخابهای بیشماری داشته باشید .

3-     نوع رنگ بندی طرح کابینت آشپزخانه
یکی از مهمترین انتخابها در طراحی کابینت انتخاب رنگ آن می باشد . باید توجه نمایید که رنگ و یا رنگهای انتخابی شما متناسب با دکوراسون منزل و آشپزخانه شما باشد زیرا این عدم تناسب در دید نکات بسایر منفی ایجاد میکند و باعث تضاد می شود . رنگبندی دکوراسیون منزل دارای سبکی است که باید رنگبندی کابینتها نیز با آن متناسب باشد و نباید از این چهارچوب خارج شوید . سعی کنید از رنگبندی استفاده کنید که در شما احساس خوشایندی ایجاد کند زیرا این شما هستید که ساعت های زیادی را در آشپزخانه سپری می کنید و باید از این رنگبندی لذت ببرید و نباید شما را خسته کند . بهتر است که در این زمینه با طراحان خبره مشورت کنید و سعی کنید تا تمام مسائل را در میان بگزارید چون شما هستید که در انتها باید در محیط مورد نظر زندگی کنید .

4-     متناسب بودن سایز کابینتها با محیط :
استفاده از اندازه استاندارد و متناسب با محیط مورد نظر باعث میشود که شما دارای کابینتهای کاربردی شوید . با توجه به اندازه آشپزخانه و نوع چیدمان کابینتها که میتواند موازی باشد و یا به شکل ال و یا یو شکل باشد باید دسترسی ها آسان باشد . باید فاصله بین دستگاها رعایت شود و بر اساس اصول مهندسی طراحی گردد .

5-     استفاده از صفحه های رویی متناسب با طراحی
امروزه برای صفحه های روی کابینت انواع جنسهایی از قبیل
MDF ، چوب ، سنگ ، کوارتز، اکریلیک و گرانیت ، سرامیک و …  با رنگهای متنوع استفاده میشود که بسته به هزینه و سلیقه و نوع طراحی شما انتخاب می شود . فقط حتما به استحکام این صفحه خیلی دقت نمایید .

پس از این موضوعات باید توجه نمایید که زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما به عوامل دیگری از قبیل نمای سقف ، کاشی ها یا دیوارپوش ، کفپوش ، نورپردازی و … نیز بستگی دارد که باید به آنها نیز توجه نمایید .  

در انتها برای داشتن کابینت های آشپزخانه زیبا و کاربردی و خاص پیشنهاد میدهیم از گروه مهندسین و طراحان دکونار کمک بگیرید . گروه دکونار با طراحی و اجرای بهترین طرح ها در فضای مورد نظر شما می تواند زیبایی را به خانه و آشپزخانه شما هدیه دهد .

راه های ارتباط با ما :

جهت تماس با مدیریت فروش با شماره ۰۹۱۲۵۶۸۶۴۰۱ جناب آقای مهدی نصیریان تماس حاصل نمایید .

جهت تماس با مدیر اجرایی با شماره ۰۹۱۲۸۷۲۴۲۳۷ جناب آقای محسن نصیریان تماس حاصل نمایید .

اینستاگرام : deconaar

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *